onsdag 17. oktober 2012

Elefantfot


En slik plante hadde jeg for mange mange år siden. Den døde, jeg vannet den alt for mye. Nå har jeg Elefantfoten stående på hytta, der er det sjelden den blir vannet, og den lever. Ergo den skal ha lite med vann, men sammen med denne har jeg et oliventre stående også, den skal jo ha mye vann, har jeg lest. Den lever den også, etter å ha mistet alle sine blader. Men nå er den grønn og fin. Hmmm jeg skjønner meg ikke helt på disse grønne buskene, er det meg... de ikke tåler...? Og nå må jeg vel hente de hjem til vinteren med Tinas grønne fingre :)

4 kommentarer:

lilleba sa...

Ja, du.. :)
Har hatt glede av "hagegale.no" i mange av mine spørsmål..
Lykke til !
Klem fra Lille ba på Rusk og Rask

Landcharm sa...

Ønsker deg en fin dag, og lykke til med plantene.

Elin | Draumesidene sa...

Ha-ha! Du må i alle fall ikkje spørje meg om råd :) Setter stor pris på planter som ikkje er så nøyen på dette med vatning... Oliventrea er lunefulle spør du meg, trur av og til eg har fått dreisen på dei, men så mister dei blada likevel... Tøff denne du viser her, kanskje den hadde vore noko for meg? l gå og vatne mine planter med ein gong, no som eg vart mint på det! :)

Ha ein fiiin dag!

Klem,
e :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Lenge siden jeg har sett denne, var en av mine favoritter for en del år tilbake:) Grønne planter blir iallefall jeg ikke klok på... her hjemme har de en tendens til å innrette seg etter mitt forgodtbefinnende når det kommer til vanning:)

Kjekk og inspirerende blogg. Legger meg til hos deg, og ser frem til å følge deg videre:)

Ønsker deg en finfin uke:)
Klem fra Marianne