onsdag 1. desember 2010

Jul i en kjøkkenkrok



Bare noen små drypp av jul her også, prøver å begynne litt forsiktig. Har mer sansen for det enkle og ikke det overdådige om dere skjønner. Meeen smaken er jo så forskjellig. Små drypp av rødt syns jeg også er utrolig fint, litt gammeldags og landlig det. Å her jeg bor langt ute på landet, passer vel det? Eller hva tror dere? Må si jeg har sansen for å ta inn litt av naturen i heimen....!

Glasset du ser har gutten i huset laget. Det gjorde han mens mor malte adventskrokkene. Han begynte med å lime en tynn hvit serviett på et syltetøyglass. Etter som mor satt og malte, malte også han litt på sitt glass. Ble jo utrolig fint. Egentlig tenkte han å ha telys i det, men jeg fikk overbevist han om litt linstoff på toppen med hamp-tau knytt rundt, ble like fint. Enkelt - stilig, syns mor!

I dag har det blitt pyntet med litt mose i noen fat, kanskje kommer det bilder når jeg er hjemme i dagslys, ikke akkurat bloggelys om kvelden nei...

Gulvklokka har kommet frem i lyset her inne, den står ikke lenger bak døra. Hjerteadventstaken kjøpte jeg i fjor hos Alvas hus, en svensk nettbutikk. I år har også de norske kommet etter ser jeg, har blant annet sett de hos Åhléns. Her hjemme passet den hvite best, men den fins i rød også.

6 kommentarer:

Chanette sa...

Nydelig pyntet, lekkert :)

Unknown sa...

Skikkelig koselig og for en flott klokke:)

LYKKEBO sa...

Syns du har pyntet kjempe fint! Og enig-naturen inn er fint! Utrolig flott den lille krokken emd hyllene.. Og jeg er fan av klokken din!

Klem til deg:)

Carina Dale sa...

Så sjarmerende pyntet!

Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Ønsker deg en fin-fin kveld! Hilsen Carina

Carina Dale sa...

En hund er ingen hindring om man begrenser lasten. Selv har jeg kjørt mye med min Samjod ;-)

allesistgut sa...

Veldig fint pyntet! Liker huset ditt. Ha en fin fin torsdag!
Klem allesistgut :D