søndag 14. juni 2009

Dager fra huset i skogen



Fugleunge på avveie, men Erik fikk den i kassen igjen da, å lykkelig var han for det!

God morgen alle der ute! Her inne i skogen skal jeg hilse å si vi har et yrende fugleliv etter barnas aktiviteter i høst. De bydge mange fuglehus og hengt opp i trærne rundt her. Det er jo så trivelig å høre kvitringen. Skal hilse og si de får ikke lite mat.... de er ikke grådige med matingen nei. Resultatet ser dere her. En Kjøttmeisfamilie flyttet inn i den øverste kassen, ikke rart de valgte den, en skikkelig luksusbolig med platting utenfor og to rom i. Mor er imponert over engasjementet.
Sønnen i huset er jo gal etter småkryp også, her ser dere også et resultat av det. En firfisle som møtte meg på stua i morges, gjett om mor ble litt skjelven i knærne. Jeg har jo angst for ormer og slanger, var ikke så ille med denne, men ser helst jeg slipper å se den. fysj!
Toppers at barna er ute i skog og mark i stede for å sitte forran denne saken jeg sitter med huff da!
Fin søndag til alle, nå må vi ordne oss til fotballturnering, heia Leik!

5 kommentarer:

liven sa...

Hei!!
Ja disse småkrypene er ikke mine yndlingskjæledyr akkurat!!
Men det er positivt at barn liker dyr!!!!
Der vi skal reise nå ser vi hele tiden firfisler....men de er jo heldigvis reddere enn meg!!
ha en fin fotballsøndag:o)

MariMaja sa...

Å så koselig dere har det ute i skogen;)
Nyt søndagen;)
Klem fra Maja

Forførende Farger sa...

For en nydelig og inspirerende blogg du har!
Jeg har kost meg lenge med å nyte alle de flotte bildene du har lagt ut.

Ha en fortsatt fin søndag!

Mia, New Room Interior sa...

Koselige bilder! :-) Håper du får en fin uke! Klem-Mia

Forførende Farger sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
Jo da, du har nok rett i at det er mye anskeligere å kombinere farger enn å ha alt hvit.
Men for meg er farger en nødvendighet. Hvit er for meg for klinisk. Jeg kan godt farte rundt i blogglandia og nyte synet av hvite hus med hvite vegger, golv og tak og like hvite møbler. Men jeg hadde blitt trist til sins av å bo slik. All forskning viser at mennesker blir påvirket av fargene de har i rundt seg, - på godt og vondt. Og når jeg blir lykkelig av farger, ja så omgir jeg meg med friske og freidige farger ;-)
Liker du farger i interiøret? Eller liker du best å ha et nøytralt utgangspunkt og ha farger i det lett utskiftbare tilbehøret?

Nei, nå er det natta for meg :-)

Klem